Saturday, June 13, 2015

PENGENDAPAN ENERGI AMALAN ILMUHIKMAH

 
 
 
 
 
Saya Ijazahkan Khusus Untuk Ahli Jemaah Perguruan Pendirinurmarrifat ESDC Sahaja Yang Berbaiat. Terutamanya Kepada Ahli Yang Ingin Menambahkan Kepekaan Energi Ilmu Yang Diamalkan, Boleh Juga Diamalkan Bagi Ahli Yang Tak Terasa Peka Terhadap Energi Dll. Tafadholl :)
 
- Posisi bersila menghadap kiblat. Baca Bismillah 1x, Kalimah Syahadah 3x
 
- Posisikan telapak tangan di depan dada saling berhadapan berjarak +/- 15 cm.
 
- Baca amalan ilmuhikmah anda ( Contohnya ASR ) sebanyak 3x dalam hati.
 
- Kemudian tarik nafas &  tahan nafas sebentar. Ucapkan niat dalam hati:
 
' YA ALLAH, HAMBA BERNIAT MENGENDAPKAN ENERGI AMALAN ILMUHIKMAH ( NAMA ILMU ) MOHON DIIJABAH ALLAH TAALA. AMIN, AMIN, AMIN '.
 
 
- Teruskan dengan mengatur nafas segitiga (tarik nafas dalam – tahan nafas – lepaskan nafas perlahan-lahan) sambil dalam hati berzikir “Allah… Allah… Allah” terus menerus. Lakukan dalam keadaan tutup mata selama 10-15 minit,
 
- Setelah merasa cukup akhirilah dengan mengucap syukur Alhamdulillah 7x ditiup pada tangan & disapu pada muka dan seluruh badan
 
 
 
PERHATIAN !!! :
 
- Selama berzikir Kalimah ' Allah ... Allah ... Allah ' ini sila istirahatkan otak anda, jangan memikirkan apapun. Berfikir akan menyebabkan anda berandai-andai, menimbulkan khayalan dan prasangka. Berbaik sangkalah terhadap Allah SWT, Rileks, santai, khusyuk, pasrah. Nikmati dan ikuti saja rasa yang muncul.
 
- Lakukan pengendapan ini seminggu sekali. Practise make perfect !!!.
 
- Wirid mau buat jugak ya jangan malas. Selamat berlatih ^_^

2 comments: